Opiskelijaelämää hyvällä meiningillä!

Lukiolaisen päiviin mahtuu Puolangalla paljon muutakin kuin pänttäämistä. Vapaa-ajalla pääsee ottamaan rennosti kavereiden kanssa, lukiolaisille on tarjolla mukavia etuja ja kirkonkylältä löytyy monenlaisia aktiviteetteja.

Kohti opiskelijaelämää

Opiskelijan Puolanka

Opiskelijaelämä Puolangalla on juuri sopivan vaivatonta ja viihdyttävää. Edullisia opiskelija-asuntoja on aivan kirkonkylän keskustassa, josta löytyy monenlaista tekemistä. Paikallisessa elokuvateatterissa pyörivät uusimmat elokuvat, Honka-Areena ja maastohiihtokeskus ovat talviurheilun ykköspaikkoja ja Monitoimitalo on tapahtumia täynnä.

Lukiolaiselle tarjotaan mukava kattaus erilaisia etuja. Opiskelijana saat muun muassa laskettelukausikortin Paljakan rinteisiin, kuntosalikortin sekä maksuttoman autokouluopetuksen B-korttiin. Lisäksi pääset osallistumaan ilmaiseksi Puolangan kansalaisopiston kursseille, jotka ulottuvat käden taidoista musiikkiin ja liikunnasta taiteisiin.

Sinua autetaan ja neuvotaan kaikissa opintoihin ja asumiseen liittyvissä asioissa.

Edullisia opiskelija-asuntoja

Opiskelijana maksat soluasunnossa asumisesta vain 100 € / kk ja kaksiosta tai yksiöstä vain 200 € / kk!

Nuorille nuorten ehdoilla

Puolangan nuoristiimi järjestää monenlaista toimintaa ympäri vuoden. Ohjelmaan mahtuu esimerkiksi erilaisia tapahtumia, leirejä ja reissuja. Keskipisteenä toimii Monitoimitalo, jossa saa ottaa rennosti luvan kanssa!

Nuorisotoimi

Huolettomampaa opiskelijaelämää

"Valitsin Puolangan lukion, sillä kunta tukee opiskelijaa monin eri tavoin esimerkiksi ilmaisella autokortilla sekä edullisella asunnolla, joka on koulun lähellä. Helpottavaa tietää, ettei kaikki raha mene vuokraan."

- 9. luokkalainen poika