Kysyvä ei tieltä eksy...

Pyöriikö mielessäsi kiperiä kysymyksiä Puolangan lukiossa opiskeluun tai opiskelijaelämään liittyen? Löimme viisaat päämme yhteen ja etsimme vastaukset useimmiten askarruttaviin asioihin!

UKK

Usein kysyttyä Puolangan lukiosta

Miten Puolangan lukioon haetaan opiskelemaan?

Lukioomme haetaan opiskelemaan yhteishaun kautta. Lisätietoa saat Opintopolku-sivustolta

Kuinka paljon Puolangan lukiossa on opiskelijoita?

Opiskelijamäärä vaihtelee 20-30 lukiolaisen välillä. Lukuvuonna 2022-2023 opiskelijoita on 30.

Mitä kursseja Puolangan lukiossa voi opiskella?

Puolangan lukion kurssitarjonta vaihtelee vuosittain. Kurssitarjonnan näet ainevalintakortista (pdf)

Kuinka hyvä päättötodistus minulla tulee olla päästäkseni opiskelemaan Puolangan lukioon?

Puolangan lukioon ei ole keskiarvorajaa, joten kaikki halukkaat pääsevät opiskelemaan.

Miten Puolangan lukion opiskelijat ovat menestyneet ylioppilaskirjoituksissa?

Puolangan lukiosta valmistuneiden ylioppilaiden kirjoitustulokset ovat olleet maan kärkitasoa. Viime vuosina olemme sijoittuneet valtakunnallisessa pienten lukioiden vertailuissa usein 20 parhaan joukkoon. Vuonna 2020 olimme toiseksi paras pieni lukio. Kaikkien Suomen 400 lukion joukossa olimme silloin sijalla 55.

Minkälaiset tilat Puolangan lukiolla on käytössä?

Esteetön koulurakennus on otettu käyttöön 2004, ja uusi liikuntasali valmistui 2022. Luokissa on käytössä muun muassa älytaulut ja opiskelijat voivat hyödyntää tietokonehuonetta.

Onko Puolangalla tarjolla opiskelija-asuntoja?

Puolangan kunta vuokraa lukiolaisille erittäin edullisia opiskelija-asuntoja (soluasuntoja, kaksioita ja yksiöitä).