Puolangan lukio on just sun juttu!

Meillä kaverit istuvat vieressä ja opettajat ovat oikeasti tuttuja. Pieni ja rauhallinen lukiomme mahdollistaakin paremman opintomenestyksen, olivatpa jatkotavoitteesi mitkä tahansa!

Aloita opinnot

Opiskelu Puolangan lukiossa

Lukion päättötodistus ja ylioppilastodistus avaavat ovet monenlaisiin jatko-opintoihin, kuten ammattikorkeakouluihin ja yliopistoihin. Puolangan lukiossa oppimistulokset ovat todistetusti* hyviä, sillä meidät on valittu valtakunnallisessa lukiovertailussa Kainuun parhaaksi ja Suomen toiseksi parhaaksi pieneksi lukioksi.

Opetuksemme laadun takeena ovat asiansa osaava opettajakunta, laaja kurssitarjonta ja pienet ryhmäkoot. Näin opiskelijoiden yksilölliset tilanteet voidaan huomioida paremmin kaikissa eteen tulevissa tilanteissa. Lisäksi lukiolaisille tarjotaan monia mukavia etuja, kuten mahdollisuus suorittaa B-ajokortti ilmaiseksi.

Opiskelu Puolangan lukiossa on maksutonta, ja yhteishaun kautta meille voi hakea kaikkialta Suomesta. Autamme kaikkia tulevia opiskelijoita kaikissa käytännön asioissa, kuten edullisen opiskelija-asunnon löytämisessä!

*STT:n valtakunnallinen lukiovertailu 2020, tutkinnon suorittajia 1-50.

Modernit tilat & välineet

Puolangan lukiossa opiskelun puitteet ovat tätä päivää. Esteetön koulurakennus on otettu käyttöön 2004, ja uusi liikuntahalli valmistui syksyllä 2022. Luokissamme saat myös uuden henkilökohtaisen läppärin käyttöösi. Meillä on opiskelijoille käytössä erillinen taukotila, jossa voi viettää vapaa-aikaa esimerkiksi hyppytunneilla keittämällä kahvit tai käyttää ajan läksyjen tekoon.

Lukiossa suoritat sekä pakollisia, että valinnaisia opintoja. Lisäksi voit liittää opintoihisi lukiodiplomeita ja muita valinnaisia opintoja. Kurssitarjottimeltamme löytyy muun muassa mediapsykologiaa, ilmaisutaitoa ja työelämään tutustumista. Lukio voi hyväksilukea muualla suoritettuja opintoja, joiden laajuus ja vaatimustaso vastaa lukio-opintoja (noin 38 tuntia) esimerkiksi isoskoulutus, autokoulu ja musiikkiopisto.

Opiskelu on mukavampaa yhdessä

Kaikki lukion opiskelijat saavat henkilökohtaista opinto-ohjausta koko opiskelun ajan. Lisäksi opiskelijaryhmät kokoontuvat noin kerran kuussa keskustelemaan yhdessä opiskelusta, kurssivalinnoista ja opiskelijaelämästä. Aktiivinen opiskelijakuntamme taas järjestää mitä mielenkiintoisempia tempauksia kouluarjen piristykseksi!

Sujuvaa opiskelua

"Pienissä opiskeluryhmissä keskittyminen on helpompaa ja lisäksi apu on helposti saatavilla. Samat asiathan täällä opetetaan kuin neljänsadan opiskelijan massalukiossa."

- 9. luokkalainen